Sök inlägg

lördag 28 september 2013

Bilträff 1973

   Jag hittade en gammal bild från ett illegalt bilrace. Jag minns inte var vi var nånstans. Men jag tror året var -73.  Flaskan med wichyvatten på bilden var så klart till bilkylaren. Själva drack vi Risingsbo mellanöl. På den tiden var det helt ok att dricka mellanöl och köra bil. Bara man inte bråkade med polisen....Men det gjorde man.
Jag har precis vunnit tävlingen i klassen " obesiktade bilar med väghållning som en Petterssonbåt " Kvinnan vid min sida var förstapriset...En riktig pudding...Om jag hade skött mina kort rätt så hade jag nog haft hen... bilen kvar än i dag.
Tror jag bytte bort den mot en back öl,ett par boots och en kasse med kassetter. Så var det på 70-talet.
Creedence,zz-Top och Stones var hårdvaluta. En gammal jänk var mest till besvär.
På den tiden trodde vi att vi hade roligt. Idag vet jag bättre. Vi hade ju varken mobiler,platt-Tv eller internet.Vilket torftigt liv i misär.  BITTERPITTEN var iaf igång redan då med världens första blogg. se bildförstoringen nedan




4 kommentarer:

  1. Blev lite orolig där, antingen att du funnit ungdomens källa eller blivit mumifierad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mumifierad känns väl närmast sanningen :)

      Radera