Sök inlägg

onsdag 25 september 2013

Köp & släng

Nu i dagarna är det flera butiker som flyttar in i nya lokaler bredvid IKEA i Borlänge.
Då passar man på att rea ut saker i den gamla butiken.Samtidigt har man öppningserbjudanden i den nya butiken. Massa reklamblad med billigt skit...Folk är lyriska.. Nu måste vi passa på och shoppa..Häng med !

Nej säger jag...Dom har inget som jag behöver i reklambladen. Vad ska ni shoppa ?
Nån säger "En ny mobil" Nån annan säger "Platt TV"....Jag undrar..Är du missnöjd med din mobil ?  " Nej men mina barn säger att den är omodern " Du då...Har inte du redan en platt TV ? frågar jag.  " Jo jag har redan 3 st"

Men varför ska ni tokshoppa saker ni inte behöver,undrar jag ?    " Det är ju så billigt" får jag till svar.
Folk köper nya möbler fast dom gamla är felfria....Folk köper ny bil fast den gamla går bra...När jag frågar varför ? Får jag till svar "Det är ju så billigt att låna"

På soptippen växer högarna med fullt fungerande TV apparater och datorer..Dom var eftertraktade för bara några år sen,men nu duger dom inte längre...På loppisarna är det inte längre gamla prylar till salu. Bara omoderna.

Man skulle kunna tro att folk i allmänhet med det här beteendet är väldigt rika.....Men det konstiga är. Att det för det mesta är samma människor som tokshoppar onödiga prylar,som inte amorterar på sina dyra miljonlån ,och som sen oroar sig för att dom inte kommer att ha råd att gå i pension när dom fyller 65.

VART ÄR SVERIGE PÅ VÄG ?  HAR SVENSKARNA BLIVIT HJÄRNTVÄTTADE ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar