Sök inlägg

torsdag 10 oktober 2013

Slangad på bensin

I morse när jag tog bilen till jobbet hade jag tom tank.... Jag åkte flera kilometer innan jag upptäckte problemet.... Först tänkte jag att tankmätaren gått sönder... Sen insåg jag plötsligt den kalla sanningen... NÅN JÄVLA LIGIST HADE SLANGAT UR MIN BENSIN. ca 25 L.
Så klart hände detta inte i Maggsta, utan i Falun. Närmare bestämt i Slätta på Herrhagsvägen,på besöksparkeringen. Där man betalar för att parkera. Tydligen också för att bli bestulen.
Ja så går det alltså när en lantis för en gångs skull lämnar Vischan och åker till storstan. Man muttrar över att alla bilarna där ser ut som rakapparater,att det är trångt och jävligt,och att man måste betala för att parkera.
 I min värld så ingår det minst 2 securitasbilar och 4 vakter som vaktar min bil om jag betalat för parkeringen.
Nej det blir till att undvika städer i fortsättningen.
Iaf så Polisanmälde jag stölden. Ha!   Där fick buset. Det hade dom inte räknat med. Att nån skulle våga göra. Så nu kommer 2 utredare att jobba skift för att lösa stölden. Jag väntar mig att dom ringer redan i morgon för att ta DNA och fingeravtryck på tanklocket. Sen blir det väl dörrknackning i området och vittnesförhör.... Förresten ligger det en förskola precis där brottet begicks . Så det kanske vore på sin plats att köra polisens register över kriminella med barn också.
Hur som helst så räknar jag med att buset snart åker fast,och att jag får tillbaka mina 25 L bensin,med ränta.
För inte kan det väl vara så som Leif G W säger ?  Att Polisen hellre spelar innebandy än löser brott.

5 kommentarer:

  1. Spöstock för ligisterna!
    Jag har då aldrig gjort något så nerligt som att slanga bensin!

    Det kan inte vara att du helt enkelt blivit så gaggig att du glömt att tanka och nu lever i förnekelse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Iofs så kan det ju hänt en gång att jag "bevittnat" att 20liter försvann ur tullverkets bil när tullkontoret var bemannat, men det är preskriberat nu. Även på den tiden var jänkare törstiga. Ca 2 hinkar per 10mil vill jag minnas.

      Radera
  2. Jag är säker på att det är ariska vita män som står bakom stölden.
    tumba

    SvaraRadera