Sök inlägg

lördag 1 februari 2014

Död Traktor

Efter en kvarts snöröjning så dog den bara....Felsökning i snörök och kyla var inte att tänka på....Efter några dagars funderande kom jag på att det skulle kunna vara en ispropp....Jag slår på ny diesel och provar med startgas och efter 2 försök går den igen.....Den får stå och gå en halvtimme sen slår jag av den och känner mig lättad och nöjd.
Nästa snöoväder går den bara 5 minuter......Jag lyckas starta om den igen men nu går den bara 2 minuter.
Ångesten kommer krypande......Jag tar mig samman och tänker ut 3 möjliga fel....Tätt bränslefilter,Tjuvluftsläcka på bränslematningen. Dålig bränslepump. Jag tror mest på bränslepumpen av nån anledning......Men jag vill verkligen inte felsöka och meka ute i minusgrader och snö....Det är inte så enkelt att släpa in åbäket i verkstan heller.
Jag ger upp.....Nu får Ferguson stå där och skämmas som en stelnad fosil.
Idag blev det alltså handskottning 500 kvadratmeter......Jag får trösta mig med att det är bra motion iaf.
När jag är klar börjar det snöa igen......Snöhögarna börjar växa sig för höga för snöbjörnen.....Lugn och fin....lugn och fin....HUR FAN KUNDE VÅRA FÖRFÄDER FÅ FÖR SIG ATT BOSÄTTA SIG I DETTA OGÄSTVÄNLIGA KALLA LAND OCH BÖRJA AVLA AV SIG ??? AAARGH !!!
                     

3 kommentarer:

  1. Ja dom visste väl inte så mycket bättre. Det märkliga är att vi stannar kvar även om vi klagar varje vinter...

    SvaraRadera
  2. Vintern är prövningarnas tid, du skulle ha satsat på något Nordiskt eller Ryskt.

    SvaraRadera