Sök inlägg

torsdag 27 mars 2014

Spik i foten

Grannen är nästan klar med veden,och min ved ligger kvar i skogen..... Han tjatar om att veden måste va klar före påsk......Pingst och midsommar har jag hört,men nu är det tydligen påsk.....Ja ja ,han är pensionär,och jag jobbar heltid....Men det känns lite jobbigt,så jag bestämmer mig för att göra ett ryck nu när jag äntligen fått fart på traktorn, efter att den stått hela vintern.
Jag har slitit med att göra en ny traktorväg in i skogen...Sågat ner träd och busk....När jag nu ska ut i skogen med traktor och vagn,så upptäcker jag att vägen inte funkar....Det blir till att gräva bort några stubbar och stora stenar....När jag äntligen tar mig in i skogen med traktor och vagn så märker jag att det går jävligt tungt....Då ser jag att framdäcket är platt...En stor spik sticker ut ur däcket....SUCK !!!
Det blir till att skruva av hjulet och åka in till stan...Väl där får jag veta att det inte finns några passande slangar åt min traktor i stan...Det blir till att åka till Hedemora istället...Där får jag den hjälp jag behöver.
Väl hemma igen får jag på hjulet och ger mig ut i skogen igen bara för att köra fast i lervällingen.
När hela dagen gått är jag äntligen hemma igen med vedlasset på gården...Då börjar det snöa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar