Sök inlägg

söndag 6 april 2014

Ångmaskin ?

Rotade bland grejorna och hittade den här pjäsen.... Som alla ser är det dubbla Zenithförgasare med insug,till en Merca 220 S. ca 1965.
Jag hade den med på en skrotmarknad en gång till försäljning.....Då kom det fram en äldre dam som undrade om det möjligen var en ångmaskin ?   Då jag förklarat att så inte var fallet sa hon att " Det var synd,för hade det varit en ångmaskin så hade jag köpt den "
Om jag tar med den nån mer gång på marknad så ska jag nog ändra på skylten...Istället för Dubbla förgasare MB  150 :-  .Så får det bli  Ångmasin 750 :-
Nä....Sån är inte jag...Då kan jag inte sova sen...
Det blir väl att jag spar den till död dagar...Sen slänger ungarna den på tippen.

2 kommentarer:

  1. Jag hade nog inte heller kunnat säga säkert vad det där är, men en ångmaskin hade jag nog inte gissat på :)
    Du kanske får slå dig in i den branschen istället? Eventuellt är det stor efterfrågan på just ångmaskiner ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha.Kanske det. men jag misstänker att jag skulle bli så förtjust att jag sparade ångmaskinerna själv ;)

    SvaraRadera