Sök inlägg

måndag 8 december 2014

Återvinning

Äntligen är min Caddysoffa klar !!!

Så här återvinns gamla bilar .
varför pressa dom när dom kan bli kitschiga möbler. Jag har även ett rumsbord av en motorhuv och planer på både sängar och fåtöljer. Rattar blir fina prydnader på väggarna.
Mycket bättre för ekosystemet och så slipper man köpa dålig skitkvalitet på IKEA som är tillverkad av blinda underbetalda barnarbetare i nåt odemokratiskt u-land.

Vem har inte drömt om att vakna upp i bakluckan på en Cadillac-59a ?

Ett stort tack till min granne Ingalill som sytt dynorna.

13 kommentarer:

  1. Glöm inte ditt fina barskåp också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just ja...Barskåp gjort av en Mercedes grill 1965 :)

      Radera
  2. Har caddysoffan ljud också? Det vore annars ett läckert tillbehör med ett dovt mullrande från en big block när man slår sig ner i soffan :) /tompas11

    SvaraRadera
  3. En annan som kunde cruisa Caddilac-59 som en uppkäftig maskot i framsätet med de tuffa grabbarna på 70-talet i Gävle. Medlem i "Woopeckers". Rekordet var 70 mil en kväll=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow. Nu kommer det fram.. Lika uppkätfig då som nu kanske ? :)

      Radera
    2. Woodpeckers ska det vara. Jo, visst var jag det. Så till den milda grad att jag faktiskt på allvar blev mordhotad. Gärningsmannen hade jag tidigare satt dit för grov misshandel av en turk uppe på raggarkåken.

      Åklagaren konstaterade att det var modigt av en ung tjej att stå upp mot det grova våldet (misshandelsoffret hamnade på akademiska sjukhuset i Uppsala med frakturer i bl.a ansiktet) Han var ju bara en "svartskalle" så ingen brydde sig.

      Han fick fängelse så klart.

      EFTER det fick jag höra att jag var dumdristig som visade mig på stan. Och när vi så en dag oförhappandes stod öga mot öga på en dansbana när publiken skingrade sig så ja, mordhotade han mig.

      Det fanns vittnen till det också så han fick påbackning på straffet för olaga hot mot huvudvittne.

      Radera
  4. Riktigt häftig soffa! En sådan hade jag också velat ha :)

    SvaraRadera
  5. Helvetes fin soffa! Du är ett geni, Dan!

    SvaraRadera