Sök inlägg

tisdag 30 december 2014

Mellandagsrea

Långa bilköer och knökfulla parkeringsplatser.
Trängsel och ändlösa köer i varenda butik.


Men varför ?  Själv tänkte jag att jag struntar i att köa och köper grejorna på nätet istället,billigare och mycket trevligare utan all stress.
Sen började jag fundera över vad jag skulle köpa ? och varför ?  Då kom jag på att det faktiskt inte var något som jag var sugen på att köpa. Jag kan väl inte vara så urbota dum att jag handlar nåt jag inte vill ha bara för att det är på rea.....Men det verkar ju faktiskt vara så folk gör.

Det sägs att människans hjärna inte utvecklats nämnvärt på 10 000 år....Jag tror jag fattar.
Vi är ungefär som gammelgäddan som är mätt och däst och inte speciellt intresserad av att äta,men så kommer det ett alldeles otroligt fint glittrade drag som vickar på höfterna lite extra läckert och så hugger vi till...och ångrar oss bittert i samma sekund när vi inser att vi är lurade.

Folk springer bena av sig för att köpa café latte maskiner för flera tusen. Café latte kan man göra själv utan en dyr maskin,men med maskinen blir lattekoppen nästan lika dyr som på restaurang.. Yes! dubbelt lurad.
Sen ska folk köpa paddor(ipads) Jag har själv provat en som jag tyckte var kul...Men när ska jag använda den ? Om jag ska förbruka tid på en padda så måste jag ju ta den tiden ifrån nåt annat..Vill jag se på film så gör jag det i biorummet inte på paddan... Vill jag höra på musik så gör jag det på min stationära som är kopplad till en riktig stereo, inte på paddan....Förresten så gör väl paddan laptoppen och smartphonen samma sak... Fast smartphonen kan ju ringa förstås....Det är helt otroligt vilka behov köpmännen lyckats skapa åt oss.
Nä jag gick inte på mellandagsrea...Jag står storögt och tittar på medans jag funderar på vad fan folk håller på med....Nja lite mellandagsrea blev det faktiskt för mig med....Av misstag
Jag köpte ett begagnat bilbatteri på bildemonteringen för halva priset visade det sig.
100 spänn med garanti , på mellandagsrea  VILKET KLIPP !







3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag är likadan och gjorde det enda inköp jag behövde över nätet under mellandagsrean, en ny bärbar dator. För utan dator får jag det tufft om jag ska skriva böcker och den jag har nu har snart gjort sitt :)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Då"finns det hopp om mänskligheten :)

    SvaraRadera
  3. Ofttast är det inte vavarorna som reas man vill ha...

    Skrivet, liggandes i soffan, på en padda som är uppkopplad till internet via en telefon.

    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera