Sök inlägg

lördag 21 februari 2015

Ta det piano

Jag och älsklingen hade en trevlig uppesittarkväll med rom & cola och internetsurfning.
Det var  Blocket och Google maps streetview på konstiga ställen i USA vad jag minns.

Nästa kväll på jobbet får jag flera oroliga sms från älsklingen "ring mig !"   När jag till slut ringer henne får jag veta att hon tydligen tackat ja till ett skänkespiano på blocket...Hon hävdar att hon blev ivrigt påhejad av mig som skulle sagt att det var bara att slänga upp pianot på min Pickup, och att hon självklart skulle maila och tacka ja....Allt hade fallit i glömska tills hon startade datorn nästa dag och hade ett svar i mailboxen ifrån pianoägaren som sa att det var bara att komma och hämta..Helst på fredag.

Plötsligt kom mitt minne tillbaka...Jag började också inse att slänga upp pianot på pickupen nog inte var så jättelätt...Iaf inte i nyktert tillstånd...Det blev till att ringa runt till släkten och dra ihop några bröder och min pappa med släpvagn.

Det var tungt, bökigt och besvärligt på alla sätt och vis att baxa pianot igenom trånga dörröppningar och över trappsteg.För att inte tala om parkettgolv som inte skulle repas.
Inte visste älsklingen var hon hade plats åt pianot heller....Hon började mumla nåt om alkolås på datorn.

Här kunde blogginlägget slutat om det inte vore för att älsklingen började klinka på pianot.
Efter en stund såg hon ganska nöjd ut och tyckte inte längre att vi skulle ha alkolås på datorn,utan ett barskåp bredvid istället.


4 kommentarer:

  1. Tror bestämt att det finns ett embryo till en affärsidé där.

    2:a på min motsvarande lista finns här

    Skulle kanske skriva ett par rade om ettan oxå?

    SvaraRadera
  2. Vi väntar med spänning på ettan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brukar finnas underlägg till hjulen för att undvika tryckslador...

      Radera
  3. Hahaha, det löser sig oftast alltid. Även om idéer man ibland får efter en drink eller två, många gånger ter sig enklare i det tillståndet än vad de i realiteten är. Härligt att det löste sig så bra i alla fall! :)

    SvaraRadera