Sök inlägg

måndag 26 oktober 2015

Höstmörker

Jag hatar den här kalla mörka årstiden.
Hela sommarn går ju åt till att förbereda sig inför vintern.
Ja ni vet väl.
Hugga och stapla ved...Måla och fixa på huset...Odla potatis, tomater,vitlök,chili mm.
Sen när man äntligen börjar komma ikapp då blir det mörkt kallt och jävligt.

I år tänkte jag i.a.f. inte stå i snöstormen och byta däck som jag brukar göra varje år. Så jag har faktiskt bytt däck på både mina bilar och älsklingens...Jag har även lagt i stora lådor med sand och spadar bak i Volvon och Chevan eftersom jag vet att jag brukar få sanda åt både mig själv och andra på jobbet eftersom min arbetsgivare är för snål för att sanda...Satt opp en ny gårdsbelysning har jag också gjort... så jag börjar bli lite förberedd  på eländet.

Eftersom alla babblar om hur bra svampår det är så begav jag mig ut i skogen för att kolla efter trattisar i dag,bara för att upptäcka att dom flesta svampställen var skövlade kalhyggen..Hur fan kan det vara tillåtet med kalhyggen ? Där det förut fanns gammal strövvänlig blandskog med svamp blir det nu istället en åker med tätodlad gran och tall i räta rader...Det är för helvete ingen skog.
En  enda trattis hittade jag.

Nu sitter jag bara och kurar och tycker att allt är åt helvete.
Om jag inte var så jävla inskränkt och satt fast i skiten så skulle jag dra nån annanstans.
Min dotter är på Cuba och skickar vackra bilder på fantastiska miljöer med rosa och turkosa hus och 50-talsbilar.
Andra "Svenskar" har dragit till Syrien med sina familjer läser jag på Fb. Dom tycker att fler ska komma med.. Men deras svarta flaggor avskräcker lite.
Inget har jag att skriva om heller...Antingen har jag eller nån annan redan skrivit det eller också är det inget att skriva om.

Nu tänker jag för omväxlings skull tipsa om lite ny musik som låter ungefär som jag känner mig.
Först ut Jerry Williams & Anna Ternheim ifrån "Så mycket bättre"
Skoja bara.Så här bra artister har dom inte med i Så mycket bättre.
Men Anna & Jerry har gjort en cover på ledmotivet i från Thru Detektiv .

Jerry Williams & Anna Ternheim - Far from any roads

Sen är det en ny låt med
Holly Golightly- Slowtown


Sist ut Depprockens nya drottning
Lana Del Ray - Music to watch boys to

2 kommentarer:

  1. Det kommer en vår... vänta bara. Hösten har väl sina fördelar med frisk och klar syrerik luft och en höstsol som strålar i all sin glans. Alla årstider har sina plus och minus. Lite whisky på kvällskvisten och allt tycks ganska ok. Tänk positivt, det finns så mycket negativt i samhället så lite positiva tankar behövs som motvikt. //tompas11

    SvaraRadera
  2. Vackra låtar men inte blev jag piggare direkt. Blir nog bara att ladda för en vackert plågsam höstdepression nu.

    SvaraRadera