Sök inlägg

torsdag 31 december 2015

Gott Nytt År !!!

Nyårsafton igen.
 Förväntansfulla fulla glittriga människor ska lova varann nyårslöften som kommer att brytas redan i Januari....Det ska skålas i Champagne, och glas går sönder,hjärtan brister, tårar och mascara rinner...Det hurras och dansas,och några dansar i säng med fel partner...När fyllan är som värst då ska det skjutas raketer, inte bara uppåt utan gärna efter marken också, rakt in i folksamlingar.

Folk blir tokiga och skriker....Vettskrämda nerskitna hundar springer ylande runt i panik...Nån får för sig att stoppa upp raketen i röven och tända på....Bubbelvatten ska ruskas och sprutas runt på allting utom på alla små eldsvådor som raketerna orsakat...Allting till ett soundtrack av dunkande party-technomusik på hög volym.

När allting är över vaknar man lomhörd och nerspydd med brända kläder och svedd röv...Ingenting minns man och inte vet man var eller vem man är heller.

BITTERPITTEN har fått nog.

Denna nyårsafton har jag isolerat mig i skogen utan raketer eller partypolare.
Jag ska sitta själv med älsklingen och bara avge nyårslöften som jag vet att jag kan hålla.

1. Älsklingen lovar att inte spela bastuba på toaletten...Jag lovar detsamma..Däremot kan jag inte lova att det under vissa aukustiska omständigheter kan låta som om jag spelar bastuba på toaletten.

2. Jag lovar att ge melodifestivalen en sista chans...(men jag ska inte rösta)Jag lovar också att jag säger att det var absolut sista gången jag tittade på den där värdelösa skiten.

3. Jag lovar också att jag inte kommer att sluta klaga på regeringen, oppositionen eller alla andra PK idioter som ingenting begriper.

Gott Nytt År !!!

9 kommentarer:

  1. Ett gott nytt år önskar en annan skogsmulle som firar på ett ungefär likartat sätt. Tyst, värdigt och avskärmat från det som kallas för "civilisationen" .. ;-)

    SvaraRadera
  2. Dessa nyårslöften lär nog inte bli svåra att hålla kan jag tro. ;)
    Ser fram emot fler underfundiga, elaka, roliga funderingar från storskogen.
    Gott Nytt År! //tompas11

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år! Själv kommer jag tillbringa 12-slaget nere i gruvhålet till ljudet av en ylande laddtruck. Jag lovar att under 2016 inte göra ett enda försök att sluta snusa.

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år! Själv bor man ju i stan, så smällandet slipper vi inte undan. Hoppas lillungen sover igenom det...
    Jag lovar att köpa minst ett par lustiga sockar nästa år!

    SvaraRadera
  5. Jag lovar inget, hoppas du lovar att fortsätta med dina underfundigheter nästa år.

    SvaraRadera
  6. Jag lovar att jag kommer att följa denna blog även 2016.
    Gott Nytt år

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  7. Hahaha, vilken underbar och träffande beskrivning!
    Gillar dina nyårslöften också!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina kommentarer. Jag ska försöka fortsätta blogga ett tag till.

    SvaraRadera
  9. Du skulle bara våga sluta..!
    Själv kör jag samma nyårslöfte som de senaste 25 åren, att aldrig börja röka. Hittills har det gått strålande bra��
    Gott Nytt År till dig och Älsklingen!

    SvaraRadera