Sök inlägg

onsdag 6 april 2016

Utegångsförbud

Nu blir jag förbannad.
Jag har länge retat mig på alla skitungar som dräller runt på sena kvällar och nätter i städerna.
Och nu läste jag om att en gravid kvinna blivit överfallen av 5 tonåringar. Killarna var ca 13-14 år och hade attackerat henne med pepparspray...
Var i helvete är föräldrarna ?
Det finns väl ingen vettig anledning till att minderåriga barn ska vara ute själva på nätterna ? Eller ?
Jag skulle vilja höra föräldrarnas argument för att deras barn ska få springa ute på nätterna och hitta på jävulskap....Det handlar så klart om att föräldrarna har tappat sin auktoritet och därmed sin kontroll....Eller så är dom bara menlösa och ointresserade av att deras barn håller på att duka under.

Varför kan inte politikerna införa utegångsförbud för minderåriga?
Därför att vi har menlösa politiker helt utan ryggrad i Sverige...Dom är rädda att kränka nån med ett sånt förbud...Jag blir så trött på att det ska daltas så förbannat med alla lättkränkta.

Det är lättare att hitta en langare som säljer sprit och knark till minderåriga än att hitta en Polis på stan....I det läget tror jag inte att den gravida kvinnan som blir överfallen av en mob med skitungar känner sig speciellt säker i natten.

Men med ett utegångsförbud så vore det lätt att skicka hem ungarna och hjälpa menlösa föräldrar att sätta gränser...Det finns i både USA och flera länder i europa och har faktiskt föreslagits både av SD och av V...Men jag antar att båda dom partierna drar tillbaka sina förslag om dom riskerar att bli sammankopplade med varann.
Övriga partier törs väl  inte stödja nån av dom heller.

I ett menlöst Sverige med ryggradslösa politiker växer våldet.


4 kommentarer:

  1. Föräldrarna bryr sig inte, för de tycker det är skolans fel, ALLT deras söndercurlade barn gör fel, skyllas på skolan, det är liksom lättare så.

    SvaraRadera
  2. Eller så är det enbart en liten "kulturkrock", alltså kanske bara någonting vi skall vänja oss vid, enligt Mona Sahlin.

    Mvh Skogåsbon

    SvaraRadera
  3. Två reflektioner, inget försök till försvar av idioterna:
    - syntes det att hon var halvvägs gravid (vet dom ens vad det är)?
    - vad hade du gjort med/åt barnen ifall du hade blivit attackerad av 13-14-åriga barn (som medelålders vit man)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej visst.Förmodligen såg dom inte att hon var gravid,men hade antagligen inte brytt sig om det ändå.
      Jag hade gett dom stryk om jag rådde på dom.I annat fall hade jag känt mig kränkt och sökt upp deras vårdnadshavare och läst lusen av dom.

      Radera