Sök inlägg

söndag 1 januari 2017

Folk som inte kan fira nyår.

Vad är det för fel på folk ?

I alla tider har det skjutits raketer och pangats smällare på nyårsafton.
Det är helt idiotiskt eftersom det kostar en väldig massa pengar, skrämmer både folk och fä samt är riktigt dåligt för miljön. Men man har ju fått stå ut eftersom det är över ganska snart.
Men nu är det ingen ordning längre.
Redan vid 15 tiden på nyårsaftonen börjar det smälla och glittra på himlen. Sen håller det på så med ökad itensitet hela vägen mot 12 slaget.
Men sen slutar det inte heller.
Nej sen håller folk på och småsmäller bomber och raketer enda till kl 02 på nyårsdagen.

Själv var jag för ovanlighetens skull i Falun och försökte överleva nyårsnatten. Eftersom jag skulle opp och jobba på morgonen så försökte jag sova. Men eftersom smällarna fortsatte lite sporadiskt med ca 10 minuters mellanrum så han jag lagom slumra till så blev jag väckt igen.

Hur svårt kan det vara att pricka in 12 slaget ?
Har folk blivit helt jävla dumma i huvet ? Kan dom inte klockan ? Är dom helt befriade ifrån empati med andra människor ? Eller är dom så fulla så dom inte vet vad dom gör ?

Det är i alla fall åt helvete!!!
God fortsättning...Om ni har nån.


6 kommentarer:

  1. En kulturell fråga? Ingen sköt väl raketer på folk med flit för 15-20 år sedan?

    SvaraRadera
  2. Kanske ett uttryck för hur folk lärt sig att det där med traditioner, det gör man lite som man vill med. Vegansk julskinka. Pojkar som lucia och flickor som tomtar. Nyårssmällare redan vid sjutiden, så att småbarnen också kan se. Vi gör väl som det passar vår familj heller!

    SvaraRadera
  3. De är vana med brrrrt-brrrrt från AK-47:an så fort det är något på gång.

    SvaraRadera
  4. Jag såg dom här hemska bilderna från raketskjutningarna i Malmö.Totalt kaos när raketer skjuts rakt in i folksamlingar.Rök, skrik och förtvivlan och poliser som åker runt i sina bilar och inte kan göra nånting. Det syns tydligt på bilderna att förövarna är mörkhyade allihop. dom saknar tydligen livet i Mosul, Racka och Bagdad ? Eller så är dom så krigsskadade att dom tappat förståndet. Dom kanske tycker att vi Svenskar är tråkiga och behöver livas upp lite...Jag vill verkligen inte vara rasist. men det är svårt i dessa dagar.

    https://youtu.be/_xvWVHF68qA

    SvaraRadera
  5. Hej.

    Här skjuter man från gatan mot fönster och tvärtom.

    Eftersom jag är ond kan jag intyga att så har det inte alltid varit.

    Jag skulle till och med kunna påpeka att det är uteslutande personer från icke skidåkande länder.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  6. Dom borde anställa en eller ett par tre "Dirty Harry" hos polisen i Malmö så att dom fick någon ordning på drägget.

    SvaraRadera