Sök inlägg

måndag 12 juni 2017

Misär


Mitt liv känns som en dålig komedi, just nu.
När jag skrev mitt förra blogginlägg då trodde jag att sniglarna var mitt stora problem, nu vet jag bättre.

Jag har ju skrivit förut om mitt avloppsproblem som jag trodde hade löst sig.

Nu visade det sig att min avloppstank är full igen efter bara ca 5 veckors andvändning sen tömmningen. Jag har räknat ut att jag skulle behöva spola toaletten minst 30 gånger om dan för att det ska vara möjligt. Jag brukar spola ca 3 gånger om dan. Nånting är alltså jävligt fel.... Men vad ?

Spekulationerna är igång igen.
Har tanken imploderat ? Fyller nån på den med vatten ? Har det gått hål på tanken så att det läcker in vatten i den ?  Den senaste gissningen fick vatten på kvarn när jag fick höra av grävmaskinisten som la ner den för 30 år sen att dom la den i en damm med vatten för att slippa gräva så mycket !

Jag funderar hur jag ska göra och frågar runt lite i bekantskapskretsen för att få lite hjälp att styra upp tankarna lite. En tycker att jag ska riva växthuset som står ovanpå tanken, sen gräva mig ner till tanken och felsöka. En annan tycker att jag ska Skita i den nuvarande tanken och istället gräva ett nytt hål brevid och lägga i en ny tank där. En tredje tycker att jag ska skaffa ett reningsverk för 150 000 kr och sen är problemet enkelt löst.

Jag känner mig tom och frustrerad och vet inte vad.
Som tur är har min dotter precis flyttat ut och jag bor själv just nu, vilket betyder att jag faktiskt kan klara mig med mitt gamla utedass så länge tills skiten löst sig så att säga.

Nästa morgon när jag smyger ut till dasset i bara fillingarna så upptäcker jag att 2 granar har ramlat över dasset och tillhörande uthusbyggnader. Det går knappt att ta sig in i dasset för allt granris.
När jag står där och kliar mig i huvudet så hojtar grannen. Han har slut på bensin till åkgräsklipparen. Jag hämtar en dunk och fyller på. Efter en stund kör han sönder klipparen och den hamnar sedemera i min verkstad för reparation.
Min Pickup ska besiktas om ett par dar och måste fixas, jag har ett heltidsjobb att sköta. Att Spotify slutat fungera skiter jag i, mitt huvud har ett tivoli som plingar och spelar så det räcker och blir över.
Hur ger man upp ?




Granarna


Dasset

10 kommentarer:

  1. Men va fan, ryck upp dig! Det där med tanken, dvs dom problem du har och haft med den är en mild västanfläkt mot mina. På den tiden jag hade tank! Det var inte tjo och tjim när tankens innehåll sköljde ut på muggen inne i huset! Ta det lugnt, värre saker har hänt! Det löser sig kemiskt!
    Hälsningar Eddy

    SvaraRadera
  2. Tänk på Finland under vinterkriget!
    Till exempel.
    Man ger ALDRIG upp.
    Och hör se´n!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är skönt att läsa att andra har det värre än vad jag har....

    SvaraRadera
  4. Men hjälp! Här inser jag ju att mina problem är förhållandevis små :o
    Jag tycker att du ska skita i allt och köpa ett hus i Thailand. Där kan du nog få ett hus med fungerande toalett, för bara en bråkdel av vad du kanske tvingas lägga ner på detta.
    Ett extra plus är ju att ingen lämnar trasiga klippare hos dig. Det är så man ger upp med stil ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om jag bara hade ett jobb som jag kunde ta med mig... Varför har jag inte det ?

      Radera
  5. Vafan håller ni på med?
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rqWla/han-rymde-fran-rattspsyk-det-var-skrattretande-enkelt
    Dessutom framställer pressen det som heroiskt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var ju den där rymmningen inte ifrån Rättspsyk i Säter där jag jobbar.
      I Säter fokuserar vi på att det ska vara svårt att ta sig in, inte på att ta sig ut.
      Vi har metallbågar och röntgen och personalen får inte ens ha bygelbehåar längre.
      I Säter vill inte patienterna rymma eftersom dom då blir av med sina receptbelagda droger.Funkar skitbra.

      Radera
  6. Hade ett jobb på polishuset på Kungsholmen. Där var det inga problem att komma in. Men när man skulle hem var det ett h...e. Annat var det när jag jobbade på Bodens Garnison. Med utländskt medborgarskap var det svårt att komma in, speciellt efter att passersedeln passerat bäst före datum. Än värre att komma ut. Hemgången fixades då via bakdörr rätt ut på gatan utan att passera vakten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I bland måste man ta egna initiativ när verkligheten blir för Kafka lik.

      Radera
    2. Helst innan man blir ett lik överhuvudtaget...

      Radera