Sök inlägg

tisdag 6 augusti 2013

Hunden är människans bästa vän ?

Jag satt och såg på Pluras kök på TV. Det var ett skitbra program innan det kidnappades av Måns Herngren och hans jävla hund.
Det slog mig att han alltid skäller på hunden...Sen slog det mig att alla hundägare skäller och fyar sina hundar....
Som jag ser det är problemet att hundar är djur.... Andra djur har man i stall eller liknande inrättningar för att dom inte funkar att ha inne bland folk....Hundar har uråldriga instinkter som inte passar sig bland människor... Dom slickar sig i skrevet, Luktar folk i skrevet, Äter hästskit, Gräver ner ben som får ruttna innan dom äter dom....Rullar sig i allt som luktar illa.... Skäller på allt och alla...Skvätter dräggel på tapeterna...Är dom hanhundar så försöker dom att knulla allt möjligt...Går inte det så pissar dom på det istället... Men när dom följer sina uråldriga instinkter blir hundägaren förbannad på dom...Hundägaren vill att hunden ska uppföra sig civiliserat och mänskligt.... Ganska orimliga krav på en hund...
Varför har då folk hund ?  Är det ett sätt att försöka bevisa att människan står över naturen,och att vi kan tvinga på våran kultur även på djur ? Är det ett sätt att visa sin makt och kuva ett stackars djur som älskar sin husse eller matte oavsett hur illa det blir behandlat ?

Människor som lever i en stark hierarki ,Tex MC-gäng,kriminella nätverk,eller militärer verkar vara extra förtjusta i hundar....Står man lägst ner i hierarkin ,så kan man ju alltid ha en hund som står lägre.
Överhuvudtaget så verkar hela hundgrejen handla om att ha en slav.

Som alla kuvade varelser så blir hunden en ögontjänare. Lämna en korvmacka på bordet i köket och gå på toa....När du sen kommer tillbaka så är mackan borta och hunden ser väldigt ointresserad ut av dig.

Hunden är människans bästa vän,brukar det heta....Men en vän har man väl inte i koppel och fyar ?

Jag hörde på nyheterna igår att det blir allt vanligare med antidepressiva läkemedel åt husdjur...Främst katter och hundar....Jag skulle inte tro att det är fritt strövande utekatter som behöver lyckopiller iaf.


9 kommentarer:

  1. Håller med om kidnappningen, men angående meningen ...är det hanhundar så...

    Vill påstå att då måste vår lånehund vara en sk Pride-hund. Det är en hon-hund (ingen pistol på magen) och den juckar frenetiskt på en stor nallebjörn, dagligen, även hunden i övrigt är så gammal att den knappast kommer fot om fot när den ska ut på skipromenad.

    SvaraRadera
  2. Alltid lika intressant när du uttalar dig om saker som du inte har någon insikt om:) Det är lätt o snacka när man inte har någon hund eller är intresserad av en hund för den delen.

    Förövrigt så har dina bröder försökt att fått dig att bete dig civiliserat och assimilera våran "kultur" men det verkar ju hopplöst. Vad tycker du vi ska göra åt det? :)

    För jag antar att du är medveten och t.o.m. stolt över att du strävar emot dina medmänniskor och kulturen som vi lever i?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var värst vad du kände dig träffad....om din kultur innebär att man ska skrika som en galning på hundarna så vill jag inte bli assimilerad i den.Tänk på att du snart får ett barn som tar efter det du gör.även skrikandet.

      Radera
    2. Du det är INTE ok att börja dra in mitt framtida föräldraskap i det här o dessutom insinuera att jag skulle vara dålig på det. Det här var ett nytt lågvattenmärke t.o.m. för dig.

      Radera
    3. Jag har aldrig insiunerat att du var en dålig förälder.Bara att du skriker åt hundarna.Om du fortsätter när du har barn så tar dom efter. Vad är det för lågvattenmärke med det ?
      Det är faktiskt inte jag som anklagar dig för en massa saker.Men du anklagar mig för att vara ocivilicerad.

      Radera
    4. Jag tänker inte ödsla mer tid på det här.

      Radera
  3. Ni är ju hopplösa ni två (skrivet med viss humor så ingen tar illa upp).
    Jag vet att mina hundar mår bra och jag är övertygad om att mina barn kommer må bra. Innan någon bevisar motsatsen för mig så tänker inte jag ta åt mig av andras åsikter. Eftersom det är ju det, åsikter.

    Fortsätt skriva vad du tycker Dan. Det är ren komik att läsa!

    SvaraRadera