Sök inlägg

tisdag 25 februari 2014

Kvinnor som vet bäst

I mitt yrkesverksamma liv har jag ofta arbetat tillsammans med mycket kvinnor...Ofta har jag blivit behandlad av dessa kvinnor som om dom vore mina Morsor....Dom drar fingrarna igenom mitt hår och ändrar min frisyr...Knäpper upp eller igen mina skjortknappar,rättar till kragen....Kommenterar att mina kläder är omoderna och inte matchar.....När jag sen gör likadant tillbaka och knäpper opp några knappar i deras blus....Nej såklart har jag aldrig gjort det....Då vore jag en död man. Det skulle vara sexistiskt och kränkande om jag gjorde så....Men för dessa kvinnor är det inte ett dugg konstigt att kränka mig,eftersom dom vet bäst....Dom ser det som sin livsuppgift att rätta till alla smaklösa män,så att vi kan passa in i möblemanget och sitta fint på bild som i Ljuva hem eller viivilla.

När vi sen ska sätta opp gardiner på jobbet,då kallas jag in.....Men inte som smakråd...Nej,håll i här skruva där....När jag lite försynt undrar om det inte blir lite för ljust med den gardinen i sommar ,i TV-rummet...Då får jag till svar att "sånt där begriper inte karlar"

Det pratas mycket om kök och badrumsrenoveringar... Nytt kök ska det va...Fast det gamla inte ens är 10 år....Vad är det för fel på det gamla köket undrar jag ?   "Skåpluckorna är omoderna och kaklet matchar inte dom nya tapeterna och gardinerna " får jag till svar...... Jaha,men du kanske skulle ta nåt mer neutralt kakel nu då,så du slipper byta snart igen säger jag....."Gud vad du är tråkig" får jag till svar.....Dom nya köken,om kvinnan själv får välja....Ser nu mer oftast ut som en patologavdelning . Rostfritt eller vitt...gärna med texten CARPE DIEM ovanför dörren.
Det gamla fula hemska köket som rivs ut och körs på tippen,valdes konstigt nog av samma kvinna som valde det nya.... Kvinnor vet bäst !

2 kommentarer: