Sök inlägg

tisdag 1 april 2014

Femenist javisst


Jag har länge funderat på att bli feminist...Ja inte bara i tanken utan i handling också...Gå med i nån feministisk organisation och protestera mot patriarkatets förtryck av kvinnorna...Vifta med plakat och kräva att kvinnor tjänar lika bra som män....Hmm..Alltså lika dåligt som jag själv...

Men det är lite svårt att närma sig feministerna känner jag....Dom ser ju så arga och frustrerade ut jämt...Törs jag lita på att dom inte skär ballarna av mig om jag går med ?
En gång försökte jag gå på nån feministisk föreläsning i Säterdalen(har glömt vilken) men jag blev inte insläppt för att jag var man...Ja då är det svårt att närma sig dom.

Men sen såg jag Femen...Wow vilka brudar ! Dom kastar kläderna och klottrar slagord på sina nakna överkroppar...Det här är feminism som jag förstår mig på...."Hallå brudar!  Vill ni ha en halvnaken fet gubbe med? " Jag ställer upp ,halvnaken med feministiska slagord på min mage.

Njaa...Jag fick nog inte vara med är jag rädd....Men det är nåt som inte stämmer med Femen....Hur kan alla Femenaktivister vara unga snygga med välformade bröst ?.... Jag har ju varit med ett tag..Jag vet hur kvinnor ser ut.... Var är taxöronen ? Var är hängbrösten som når till midjan ? Fettvalkarna ? Benranglen ? Det är nåt som inte stämmer.

Jag får väl starta en egen protestgrupp...Tjocka snea fula halta lytta och missanpassade drar vi genom stan nakna, både Gubbslem och Bitterfittor,som tagna ur en Finsk Kaurismäkifilm....Vi skulle chocka etablissemanget med vår nakenhet och våra slagord...Vägra raka . Våga Fisa . Silicon är förtryck .Utan kläder är vi alla olika . Kom och se patrask,med och utan task. Valkar är också hud. 
Kom gärna med fler förslag,så har vi snart en tight (jag menar slapp) grupp.



7 kommentarer:

  1. Nu ska vi strida för hen, för det finns inga kvinnor och män ;)

    SvaraRadera
  2. Jag försöker bejaka kvinnan inom mig. Det går väl sådär..Jag tycker skillnaden blir väldigt påtaglig utan kläder :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja det är väl det som liksom krossar alla försök antar jag :)

    SvaraRadera
  4. Det var ett fint 1:a Aprilskämt, feminist !?

    SvaraRadera
  5. Lite till åren, med valkar på låren, vi rakar ej håren och ingen förstår en....

    SvaraRadera
  6. Attans! Och jag som verkligen sett fram emot det här ;)

    SvaraRadera