Sök inlägg

måndag 1 december 2014

BITTERPITTEN går på IKEA

Jag irrade runt på nya handelsområdet norra backa i borlänge....Letade efter en  toa.
Där fanns JULA,Elgiganten,Clas ohlson,Ö&B.Coop,Systemet och många fler. Men det verkade bara vara IKEA som hade en toa....Lämpligtvis låg den direkt innanför entreń...Men när jag var klar upptäckte jag att det inte gick att gå ut igen....Jag hade lurats in i IKEAs envägslabyrint som bara leder framåt. Det går aldrig att backa eller vända om,bara framåt framåt.

Nästa anhalt var restaurangen....Köttbullsmeny för 29:-  Eller Julbord för 129:-  Inte såg det dåligt ut heller....En halvtimme senare var jag stinn som en julgris och på nytt på jakt efter en toa.
Sen var det bara att följa pilarna i golvet...Framåt längre in runt...UTGÅNG visade pilarna i golvet,men inte då..
När jag passerat stekpannorna och knivarna för tredje gången började jag bli fundersam..?..?..?
Inte fan kom jag till nån utgång heller...Trots att jag följde pilarna...Däremot noterade jag att för varje varv så blev det några varor till i varukorgen.
Jag började bli lite misstänksam och beslöt mig för att undersöka pilarna i golvet...Då såg jag till min fasa att pilarna i golvet var projicerade ifrån projektorer i taket....Det gick alltså att enkelt byta riktning på pilarna ifrån en övervakningscentral nånstans på IKEA.
Ingvar Kamprad eller nån av hans underhuggare sitter alltså och lurar runt mig på IKEA tills dom tycker att min varukorg är full nog. Först därefter visar pilarna rätt väg och jag släpps ut.

Med vetskapen om detta blev jag så klart förbannad och beslöt mig för att hämnas... Jag fortsatte alltså några varv till i labyrinten,men nu la jag tillbaks varor istället för att plocka på mig fler.
När jag lyckats tömma vagnen gjorde jag en plötslig oväntad felmanöver och försvann in på lagret. Därifrån lyckades jag ta mig förbi julsakerna till kassan...På väg ut upptäcker jag att jag lik förbannat har 2 rullar julpapper med mig.... Eftersom snabbkassan med självscanning är proppful och sniglar sig fram så får jag ta den gamla långsamma kassan som går mycket snabbare...
FUCK you IKEA!
Väl ute i friheten igen kommer jag på att jag skulle ha köpt värmeljus. Jag vägrar att gå tillbaks och springer istället in på Ö&B och köper deras totalt värdelösa värmeljus som knappt brinner..
FUCK me !

11 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag önskar jag varit med! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag är nog den enda i Dalarna som inte gått varvet runt, jag nöjer mig med kafeterian och toaletterna hitills.

    SvaraRadera
  3. Ibland är jag glad att jag bor långt ifrån närmaste IKEA :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det du som sa " Vi flytt int" =)

      Radera
    2. Hehe, japp alla norrlänningar kör med den ;)

      Radera
  4. Jag har gått vilse på Ikeaven gå. Sen dess har jag inte satt min fot där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt innovativ telefon jag har (Koreanskt skit). Jag skrev "Ikea en gång" och det blev "Ikeaven gå"

      Radera
    2. Du har tydligen gått vilse i teknikträsket också. :)
      LM Ericsson bakelittelefon med snurrskiva är dom enda riktiga telefonerna.

      Radera
    3. Borde skaffa en sådan för att se hur ungarna löser problemet.

      Eller så blir det som när jag rekommenderade The Weather Girls - It's Raining Men som en av låtarna till dotterns klassdisco: -"det är ju jättegammalt - från 1900-talet!!"

      Radera