Sök inlägg

måndag 6 oktober 2014

Tomtebolycka

Två unga älskande träffar varann och börjar boa.Hon sätter på sig förklädet ,städar ,pysslar och bakar åt honom. Han kommer hem från jobbet och blir ompysslad av henne. Sen bjuder han henne på restaurang och bio. Efter 3 månader har dom tröttnat på rollspelet och den gråa vardagslunken träder in.
Hon undrar varför han inte hjälper till med mat och städning ? Han undrar varför hon är så svår ?
För att sätta färg på tillvaron och för att uppnå den högsta lycka så gifter dom sig.
Sen slutar dom att ha sex med varann.

Istället för att våga prata med varann om känslor av tillkortakommanden så tycks det vara viktigare att försöka bygga fysisk lycka som är mätbar i status och pengar.
T.ex. Om frun råkar säga att hon inte känner sig riktigt lycklig. Då får hon höra att "Bröllopet gick ju för fan på flera hundra tusen,du har ett nytt kök för lika mycket och en sprillans ny gasolgrill som du tjatat om. Kom för fan inte och säg att du är olycklig"

Paren leker Tomtebolycka med varann. Boar och fixar till det perfekta hemmet.Och när lyckan inte infinner sig så köps det ändå mer lyx. I takt med att yrkeskarriärerna ger mer betalt så ökas utgifterna på. "Hur mycket mer kan vi låna?"  " Vi blir nog lyckligare med en större TV"   " Snabbare dator " " Nyare bil "
Vi har visserligen inte sex med varann,men vi pratar iaf inte om det.

Till slut är utgifterna så tärande att ingenting är roligt längre. Det blir skrik bråk och skilsmässa.
" Vi var nog inte rätt för varann"   " Vi var ju så unga och dumma"

Sen går det några år. Dom frånskilda slickar såren och försöker komma på fötter igen. Men så hittar dom en ny kärlek.Tror dom iaf. Nu ska det boas igen. Först husköp,sen ska badrummet ha klinkers,för man kan ju inte ha en plastmatta om man ska va lycklig. Sen ska köket ha rostfria vitvaror,nya skåpluckor och klinkers på golvet. Sen blir det inglasad altan.Åkbar gräsklippare.Ny stor SUV med Dieselvärmare.Thailandsresor och fyrhjuling. Det lånas som aldrig förr,och nu ska det inte amorteras heller. Bara låna och handla.

Nu behöver dom inte riskera att prata känslor med varann vid köksbordet längre,eftersom bägge två har varsin padda eller Iphone med sig överallt som dom ständigt är uppkopplade emot. På Facebook kan dom läsa sina uppdateringar ,så dom slipper tala med varann och riskera att säga något som inte är positivt,och inte genast genererar en "Likes"

Titta på hur andra gör och härma dom.Dom ser ju lyckliga ut.
"Varför känns mitt liv så tomt ?"  Äsch nu fungerar mitt WiFi igen.

9 kommentarer:

  1. Så himla träffande! :) Du borde skriva en roman, den skulle bli både rolig och igenkännande för många, tror jag. Alternativt en självhjälpsbok för dem som redan kört skallarna i både kaklet och lånen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack..Ja vem vet vad det blir...Jesse & Olivia köper radhus i Bromma kanske ?

      Radera
    2. Hehe, ja man vet aldrig, allt kan ju hända. Men i deras fall lär nog inte ekonomin vara några problem ;)

      Radera
  2. Åh så glad jag är att jag av en slump hittade din härligt underfundiga och alltid lika träffsäkra blogg.
    Tack för att du delar med dig av dina funderingar.

    SvaraRadera
  3. skit, ser att den länken är dödad nu, men den handlade om att alla som inte har ett sexliv "snurrar in hela huset i altaner" hehe!

    Men denna är ju åxå skitbra!
    https://www.youtube.com/watch?v=6A-QvQ_WUFw

    SvaraRadera
    Svar
    1. På den gamla goda tiden när Mia & Klara gjorde Roll on i P3 varje söndag satt jag som klistrad vid radioapparaten. En gång skrev jag ett mail til Roll on och frågade hur dom bar sig åt för att hålla en relation igång,med tanke på att programmet uteslutande handlade om relationer. Jag menar att det måste vara svårt att hela tiden gå och tänka på om det man säger kommer på radio nästa helg som ett skämt eller inte.
      Jag fick inget svar på min fråga,men dom tackade för mina synpunkter. Bara några veckor senare läste jag att Mia Skäringer hade separerat...

      Radera
    2. Det var som när jag såg första avsnittet i "Solsidan" och "kände igen" Mickan=)) direkt!

      Radera