Sök inlägg

onsdag 12 februari 2014

Vad fan har hänt med Sverige ?

Det nya Sverige känns som en karikatyr på det gamla hederliga Sverige....Ingenting känns äkta och på riktigt...Allting är trams eller kommersialism.
Om man träffar nån trevlig ung människa på stan T.ex. Så är dom garanterat ute efter dina pengar och vill sälja på dig en ny mobil med tillhörande abonnemang eller nåt skumt elavtal....Blir man hembjuden på fika till nån trevlig kollega,så visar det sig att dom vill sälja på dig tuppewareprodukter,dyra luktljus eller på nåt annat sätt vill åt dina pengar.
Lyssnar man på radion så är det helt idiotiska reklamjinglar om att jag kan få låna en massa pengar utan säkerhet ,detta trots att jag inte skött min ekonomi och har massor med betalningsanmärkningar.
Byter jag kanal till p3 för att slippa reklamen då möts jag av tramsiga programledare som absolut inte har något att säga men säger det ändå. Det låter ungefär som om man har spelat in en högstadieklass som har sexualundervisning utan lärare.
Ser man på TV så är det bara en massa fejkade dokusåpor som går ut på att förnedra tjocka,fula och dumma....Ingenting är för dumt att skratta åt...Man får vara hur elak och oförskämd som helst bara man är rolig.
I det nya Sverige vet man inte om man är sjukskriven eller inte ? Det hjälper inte att man har ett läkarintyg som säger att man är sjuk....Plötsligt får man ett brev som säger att försäkringskassan inte tror på läkarintyget,och man går hemma utan ersättning....En kollega har nyss sagt upp sig för att han inte fick vara sjukskriven för sitt höga blodtryck...En annan är så handikappad att han knappt kan gå,men tvingas jobba ändå.....Själv bröt jag armen för några år sen....Jag fick inte jobba för att jag var gipsad.Och jag fick ingen ersättning från försäkringskassan heller...När jag ringde och undrade varför,så svarade dom att det måste göras en utredning om hur skadad jag var och hur fort jag kunde rehabiliteras....Då hade det redan gått 6 veckor och jag var tillbaka på jobbet....Den sommaren var det tur att jag hade min svets....Jag fick ligga och svetsa rost med gipsad arm för att kunna betala mina räkningar.
Nu mer kan man se på folks tänder vilken socialgrupp dom tillhör...Så var det inte för 30-40 år sen.

Vill man ringa till nån myndighet eller ett företag så är det hopplöst att få tala med en människa... Man får sitta i telefonkö i evigheter ,och trycka på knappar och göra en massa val innan man slussas fram till nån som inte vet nåt iaf.

Behöver man träffa en läkare i dag så är det oftast en stafettläkare med ett namn som inte går att uttala och med ett uttal som inte går att förstå...Nästa gång är det en annan läkare som inte är torr bakom öronen....Medicinen man får har olika namn och utseende varje gång man hämtar ut den,trots att det kanske är samma verksamma substans.... vad den ska vara till och vilka biverkningarna är, det får man googla fram själv.
Det finns inte längre nån solidaritet.och är man dum så får man skylla sig själv....Haltar man efter flocken så blir man lätt ett lovligt byte som ingen sörjer.
Det värsta är iaf att alla under 30 år i det här landet,vet inget annat...Dom tror att det ska vara så här.
Vad fan hände med Sverige ?

12 kommentarer:

  1. Det här är tamme fa...det bästa du skrivit!

    SvaraRadera
  2. Håller med, men kan ändå inte låta bli att undra om våra föräldrar upplevde nåt liknande på 80-talet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag tänker mig nog att på 80-talet var föräldrarna mer besvikna på oss som var unga då,för att vi var bortskämda och hade det för bra.Att vi tog välfärden för given liksom.
      Nu känns det som att jag är besviken över att ungdomarna inte fått uppleva det riktiga hederliga Sverige.

      Radera
  3. Det är skrämmande att det du skriver stämmer... Hur blir det i framtiden då? Hur kommer dagens ungdomar sköta/styra Sverige när det blir deras tur? Det blir "intressant" den dagen man går i pension, vid 75 eller vad det blir... Me jag har ju ett par svetsar så man får kanske börja rostlaga så man har råd med det dagliga brödet...
    Ja, vart fan tog det "gamla" Sverige vägen?
    /Förundrad och lite skraj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. På tal om rostlagning.För ca 10 år sen gjorde jag en hel del rostlagningar. Men nu har jag upptäckt att folk inte längre lagar rosten på en bil värd 5-10 tusen. Det är så låg ränta att folk istället tar ett lån och köper en beg bil för 50 000 istället. Sen kör dom den gamla på skroten,istället för att kosta på den ett par tusen.

      Radera
    2. Problemet är väl snarast att med all ny teknik måste man ta sig till en dyrvekstad ifall det strular. Minsta ingrepp kostar minimum 5000sek så det är inte löntaatt rostlaga.Förresten är inte rost något reelt problem på en ny bil, ofall den kostade mer än 50000sek när den var ny. Dvs inte en volvo som har ett modellnummer som börjar på 1 eller 2 ( på ett ungefär)

      Radera
    3. Där har vi förklaringen till alla tröskellådor,hjulbaljor,skärmkanter och golv som jag bytt på mina bilar...Dom är volvo och börjar på 2.

      Radera
  4. Ja, det är tragiskt att det blivit så här.

    SvaraRadera
  5. God dag,
    Jag är Daniel Steven vid namn och jag bor i USA, kommer jag vilja tala om Guds godhet i mitt liv efter så många månader för att försöka få ett lån på internet och was've blivit lurad så jag blev desperat att få ett lån från en legitim långivare på nätet. Men som Gud skulle ha det, såg jag en kommentar från en vän som heter William Ken och han talade om detta legit lån företag där han fick sitt lån snabbt och enkelt utan stress, så han introducerade mig till en man vid namn Mrs Sarah Tsinajinni till vem som kontrollerar en firman heter Coleman Loan Company, så jag ansökte om ett lån summan av ($ 170,000.00USD) med låg ränta på 3%, så lånet godkändes och insatta på mitt bankkonto på mindre än 48 timmar, det var så jag kunde få Min lån för att hålla min brutna företag igång och även att betala mina räkningar så jag råda alla er som är intresserad av att få ett lån snabbt och enkelt att vänligen kontakta dem via e-post: {colemanloancompany@gmail.com I} att få någon form av lån du behöver i dag, när du läser tack vare den största vittnesbörd i mitt liv. e-post: {colemanloancompany@gmail.com }

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars Daniel...Du har en bad dålig Gud som lurar dig.... Jag får låna till 2% ränta men behöver inte låna eftersom jag inte har en bad Gud som vill ha mina pengar.

      Radera
  6. dag Sir / fru,
    Detta är kredit plus finansiella tjänster International. . Vi är en ansedd, legitim och registrerat företag. Godkänd av Förenta staten (USA) Tyskland och Sydafrika regering för att hjälpa människor med ekonomiskt stöd lokala och internationella på denna nya månad januari 2016 vi är också en del av det finansiella företaget och pengar utlåning företag. Vi erbjuder lån från $ 10,000.00 till $ 2,000,000.00, vi bidra till att uppmuntra och agera som medlare för att minska din ekonomiska påfrestningar på ett mycket uppmuntrande takt. Vi ger ut lån till privatpersoner och cor betar kroppen är i behov av ekonomiskt stöd vid sådana bekvämlighet med en rimlig ränta på 3% Har du en dålig kredit eller om du är i behov av pengar för att betala räkningar? om du är i behov av vår hjälp då du kommer att behöva läsa noggrant företagets låneansökningsformulär som bifogas detta meddelande sedan fylla och komma tillbaka till oss om du tillfredsställa med det så att vi kan fortsätta på din transaktion. Vi väntar på ditt snabba svar. Skriv oss på e-post- Info.creditplus lån firm@usa.com creditplusloanfirm@outlook.com
    LÅNE ANSÖKAN.
    Förnamn......
    Mellannamn.....
    Efternamn.....
    Belopp som behövs ....
    Ockupation.....
    Lån Varaktighet .....
    Månadsinkomst.....
    Syftet med lån ......
    Bostadsadress (Ej P.O Box) ..
    Land Resident .....
    Ålder.....
    Sex........
    Civilstånd ......
    Nationalitet.......
    Hemtelefon....
    Mobiltelefon.....
    E-post ..... En kopia av ditt ID / pass ......
    Är du currectly betala lån? ....
    Oavsett din ekonomiska krav är, kommer Ett lån från kredit plus finansiella tjänster alltid hjälpa. Ingen social trygghet och ingen kreditupplysning, 100% garanterad. Vi ser fram emot tillåter oss att stå till tjänst för dig. Med vänliga hälsningar, Vi väntar på ditt Quick Respond. kredit plus är en handel stil kredit plus lån fast Limited. Auktoriserat och reglerat av Financial Conduct Authority i Förenta stat under nummer 6589002, bör du vänligen kontakta oss via vår e-postadress Info.creditplusloanfirm@usa.com eller creditplusloanfirm@outlook.com Vi väntar på ditt svar för att hjälpa dig att lösa dina ekonomiska problem.
    Kontakta oss för en enkel återbetalning av lån process nu

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera