Sök inlägg

onsdag 4 mars 2015

Jag vet att jag är 50 när


1. Jag upptäcker att den där nya häftiga bilen som jag ville köpa för några år sen men inte hade råd till,nu plötsligt är ganska billig ,och ca 20 år gammal.

2. Jag har slutat att irritera mig på gråa hårstrån.Istället är jag glad åt dom vita strån som finns kvar.

3. Jag skaffar glasögon och upptäcker vad skrynkliga och fula alla bekanta är. Sen ser jag mig själv i spegeln och slutar att använda glasögon.

4. Jag kommer på att det inte alls känns lika självklart längre att byta koppling på bilen utomhus i 10 minusgrader.

5. Jag ser en gammal flamma på stan och förvånas över hur fräsch hon är för att vara i min ålder.Sen inser jag att det var hennes dotter jag såg.

6. Jag ser ett gammalt avsnitt av "Macahan" på TV och inser att jag inte längre relaterar till Luke utan till Zeb.

7. Jag upptäcker att unga snygga tjejer inte längre är blyga för mig utan törs prata avspänt och förtroligt med mig,Och jag inser varför.

8. Jag upptäcker att rockhjältarna som jag såg opp till antingen är döda eller borde vara det.

9. Jag upptäcker att dom feta tanterna på Zorntavlorna egentligen är snygga puddingar.

10. Jag inte står ut med skitmusiken på P3 och P4 längre.Och inte heller med reklamen i dom andra musikkanalerna. Det enda som går att höra är P1.

11. Jag inte ens överväger att gå på krogen en fredagkväll. Utan istället har fredagsmys hemma med älsklingen.







8 kommentarer:

  1. Kan bara instämma. Speciellt det där med skitmusiken på P3/P4. Här hemma är det P1 som gäller och har gjort så i många år redan. Vill JAG lyssna på musik så är det JAG som väljer vilken musik som JAG vill lyssna på. Ingen spoling på tramsradiokanalerna ska välja detta. ;-) //tompas11

    SvaraRadera
  2. Hahahaha kul analys. När man märker av dessa saker innan man fyllt 40 då?
    // Johan

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, vilken bra sammanfattning! Känner igen mig i det mesta faktiskt. Jag har börjat förfasa mig över att en del av mina bekanta redan blivit mormor och farmor, det känns lite svårt att greppa :)

    SvaraRadera
  4. Haha! Känner igen mig i det mesta. Jag har f.ö. en Zorn etsning... ja hon är snygg. :)
    //Matts från I-berget. Du vet vem :)

    SvaraRadera